Okej, det är ju himla fint av Resurs bank ...

img_8547 (MMS)

Okej, det är ju himla fint av Resurs bank att skänka pengar till cancerforskningen, det säger jag inget om, men använda något sådant som lockbete för ytterligare kreditkunder? Jag får 1-2 brev i veckan från Resurs med erbjudanden om krediter och större lån, och nu är jag less på dem, har till slut tagit mig i kragen och ringt upp dem för att avsluta alla gamla krediter, för ni vet väl om att bara för att man har betalat av en skuld försvinner inte krediten de öppnat på er! Jag hade fyra stycken, den äldsta var från en datorskärm 2000, sedan en tv 2001, en iPod 2005 och sedan mina soffor 2006. Inget av det här var några utdragna saker att betala av men allt sparas och om man behöver något lite mer akut, och försöker ta det på avbetalning kan man bli nekad pga att man redan har "aktiva" krediter. Hände en kompis till mig när hon skulle köpa nya glasögon och ville dela upp betalningen. Så, dagens lilla tips är att kolla upp om det ligger krediter och skräpar! Akta er förresten för "ett gratis Siba-kort", som maken fick erbjudande om när vi köpte vår skrivare (kontant!). Skulle vara ett typ av poängkort på Siba men det visade sig att de gjorde en kreditupplysning, kan ju ligga en i fatet om man någon gång behöver ett viktigt lån, tex till en bostad...


Kommentarer
Postat av: Skrotmamman skrotar vidare - sällsynt och fridlyst?

Jag får också jämt, jämt brev från Resurs Bank (har väl haft kredit hos dem 2-3 ggr tror jag. Typ glasögon) senast för någon vecka sen fick jag en repris av "HEj vi har förbeviljat dig en kredit på 25 000 kr....." men likt förbannat skulle de dra en (officiell) kreditupplysing när jag tog mina nya glasögon genom dem (betalade av på första fakturan fö)



Tack för påminnelsen. Har många gamla krediter som släpar. Avbetalda, men de är ju beviljade en gång i tiden. Tänker dock behålla IKEAs kredit på 10 000 eller 15 000 vad det nu är. I händelse av hela skiten brinner ner. ;-) Betyder inte att vi inte kan ha den avbetald för det!

2011-10-12 @ 17:49:54
URL: http://skrotmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0