Ostkväll

Maken kom med det eminenta förslaget att vi skulle äta ostar och annat plock till middag. Inte mig emot! Älskar färskostar, brieost, oliver... Lite lite tråkigt att missa kexen numera men det går över förväntan bra att äta till och med färskost utan tillbehör.

Dottern är ju också en stor ostfantast. Ikväll mullade hon i sig ett antal baby bell-ostar, fast mest av allt var de spännande att "skala".

Allt det här skulle jag ha skrivit runt kl åtta, men så somnade jag - igen - vid nattningen. Ett litet framsteg är dock att jag tagit mig upp och sminkat av mig så jag slipper vakna upp och se ut och känna mig som en festande rockbrud i utkletat smink. Appropå fest så ska vi gräva vidare efter barnvakt till helgen men det ser lite mörkt ut, så det blir nog inte något 30-årsgalej för mig och maken. Lite synd, vi kommer ju rätt sällan iväg på vuxensaker tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0