Planen som gick i stöpet

Min tanke om en lugn familjefrukost förvandlades till ett en kamp om tiden. Make vaknade med migrän och jag fick väcka världens grinigaste dotter tidigare än vanligt. Men jag var ruskigt effektiv och kunde ta ett tåg 11 minuter senare än vanligt, senare än så blir jag inte!

Somnade med dottern igår, vaknade nog bara en gång under natten och vaknade fullt påklädd med smink och allt. Första tanken var "praktiskt!" men jag skulle aldrig kunna gå till jobbet så, dessutom sved det i ögonen av gammalt smink.

Känns lite sisådär, om än roligt med nya jobbet, att säga hejdå till patienterna, en del av dem har jag ju sett ett par gånger om året sedan 2008. Ett tag blir jag ju kvar en dag i veckan men när tandläkarens man drar igång sitt företag på riktigt blir det nog för trångt. Blev för övrigt kontaktad av ett företag som sysslar med uppsökande verksamhet igår, ett rekryteringsförsök inlindat i "enkätfrågor". Inte aktuellt nu i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0