Sweet sweet lördag

Dottern bad om att bli upplyft i sängen, lade sig ner på kudden och somnade. Så jag och maken fick se på film i lugn och ro, efter mycket om och men blev det den senaste "Pirates of ...". De tidigare har varit bättre.

Åt smaskiga kycklingspett och grönsaker till middag och var ett tag på väg att baka en kaka, som faktiskt inte innehåller något socker och bara två matskedar dinkelmjöl, gjort den en gång förut, smakar lite bittert men helt ätbar (receptet är från någon av Aftonbladet viktklubbs kokböcker, som jag gick på köpet när jag gick med där för drygt ett år sedan).

Mitt under filmen ringde det på dörren. Där stod två killar i kanske 12-13-årsåldern och sa "bus eller godis". Jag tycker att det är sisådär med det här Halloweenfirandet men slipper jag bus är jag lättad, gossarna fick en chipspåse (äntligen börjar vi se botten på lagret från makens födelsedag då vi halvt handlade ihjäl oss).


Kommentarer
Postat av: Martina - 2 Tävlingar på gång!

Haha en chipspåse! Vad var deras reaktion på det?!



Här tyckte jag det var skönt att det inte ringde på.

2011-10-30 @ 08:24:53
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0