Åh, en orkidé! Fick present av chefen och ...

img_5973 (MMS)

Åh, en orkidé! Fick present av chefen och kollegan, hann inte öppna förut men kikar lite nu på vägen hem. Jag som just fått ställa undan min sista fd blommande orkidé hemma, de har varit så oerhört fina ända sedan i julas men nu har den sista gett upp och står med sina utblommade orkidékompisar i vårt sovrumsfönster och vilar tills det är dags att blomma igen. Jag följer inga av skötselråden som ges men lyckas ändå få dem att blomma om gång på gång, ibland blir de så översållade med blommor att grenarna nästan lägger sig ner på fönsterbrädan, omedvetet gröna fingrar verkar det som! Och när vi ändå är inne på ämnet grönska och blomning kan jag meddela att mina gladioler slagit ut, flera stänglar! Dock bara de vita, satte ungefär lika många av röda och vita lökar, ett mysterium... Någon som vet hur man tar hand om sina blomlökar på vintern? De är ju planterade i en stor kruka som med största sannolikhet kommer bli genomfrusen om den får stå ute, å andra sidan klarar ju tulpanlökar att det blir tjäle i marken... Får forska vidare i litteraturen tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0