Förlåt kära gäster...

...men den trötta mamman stod inte emot, den här gången heller! Det börjar bli en klassiker, att jag somnar ifrån allt och alla. När jag kvicknade till var klockan kvart i tolv, tv:n stod på utan ljud och maken låg nedbäddad i soffan under en filt.

Men så fint väder det var igår och så härligt det var att vara ute nästan hela dagen, en långpromenad (uppskattat ca 12-13 km allt som allt) från Södra station, förbi Gamla stan, förbi Nybroviken och ut på Djurgården där vi fikade och spanade på de imponerande villorna med sjötomter som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att husera i... Sedan in mot stan igen vi Djurgårdsbrunnsviken och sedan kofösarsträckan (Nybroviken-Centralen) där vi gjorde små avstickare och bl.a hittade igen skokedjan Aldo som öppnat i Stockholm, när jag var i Boston köpte jag min handväska och plånbok där och var såklart nyfiken på vad de kunde ha i den nya butiken. Lite besviken blev jag, inte alls lika snygga saker som i USA, lite väl anpassat till Stockholm kändes det som, inga nyheter. Men visst, jag kommer nog gå dit och spana igen vid något annat tillfälle.

Sedan åkte vi hem med vårt sällskap. Gjorde baconlindad fläskfilé med sallad och ugnsrostad potatis & palsternacka och till det gott rött vin. Ungefär vid tiden för den planerade efterrätten, som ingen orkade, nattade jag dottern och försvann in i dimmorna.

Idag kanske det blir en sväng till Hågelby innan det är dags för storhandling. Och så får vi se om dottern är kry nog att gå till förskolan imorgon, annars får jag väl sätta mig och boka om morgondagens patienter. Himla smidigt att kunna använda sig av LogMeIn och styra journalen hemifrån. Helt klart veckans tekniktips (!) om man behöver jobba hemifrån men inte har en jobbdator att ta med sig hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0