Lunchkaffet i Sollentuna. Är jag väl förtj...

img_4409 (MMS)

Lunchkaffet i Sollentuna. Är jag väl förtjänt efter att ha lekt datatekniker på lunchen fått in nya referenspriserna på alla sex datorer på mottagningen. Utan att ringa supporten (fast sista steget att verifiera allt fick jag be chefen göra i brist på tillgång till alla lösenord), fast det var ju inte så svårt, tog bara lite tid. Är lite sockerbakis idag, eller var imorse iaf, köpte en fransk chokladtårta till efterrätt och åt tillsammans med maken framför senaste avsnittet av True Blood. Det var inte så gott som jag minns det, rätt kletigt och den där euforiska känslan jag trodde skulle infinna sig när jag åt choklad för första gången på månader, ja den uteblev helt. Jag måste alltså ha gjort ett fenomenalt bra jobb när jag sockeravgiftade mig innan sommaren. Idag blir det snabbg snabbt hemåt, hämta dottern och sedan börja röja hemma inför svärmorsbesöket i helgen. Vore kanske fint att byta ut lakanen i vår säng tex som dotter snorat ner... När hemmet ser ut som det gör, enda rummet som hålls efter bra är köket, så funderar jag allvarligt på att anlita städhjälp. För när ska vi städa ikapp? Ägna hela helgerna åt det, istället för att umgås med varandra?! Nix, jag får nog ha ett familjeråd med maken och se över möjligheten att låta någon annan hålla dammråttorna borta från hemmet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0