Sovmorgon, den ljuva tiden är förbi...

Vi kör förskoletider på helgen också, uppenbarligen. Dottern vaknar kl 06, vill ha frukost, mamman är lite mer motvillig men kravlar upp ändå. Det är höst nu, kallt, rådimman ligger kvar lite. Men snart har solen nått över trädtopparna och kan börja värma upp dagen...
Sitter och lyssnar på P3, dottern har krypit upp i soffan med sitt täcke och tittar på "bolompa", nu ska jag också äta lite frukost, sedan blir det väl lagom med second breakfast kring åtta-halv nio, så att vi följer matschemat dottern har i veckorna. Då ska jag baske mig ta och driva upp maken också, om så våld behövs.
Det här är kanske den helg jag får ägna åt att försöka slå in min rosbuske också, den luktar fortfarande underbart men frostnätterna är nu nära och jag vet inte om den klarar av så hårda nypor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0