Tre saker jag reflekterat över nu på morgonen...

För det första, Metro hade fyllt tidningen med gårdagens nyheter. För mig var de det åtminstone. Lite fantasilöst, eller så får jag sluta läsa dags- och kvällstidningar på nätet innan jag går och lägger mig så att det blir några små aha-upplevelser på tåget morgonen därpå.

För det andra så gick jag som vanligt förbi Riche på vägen till jobbet, de serverar frukost, och det såg så himla trevligt ut. Undrar om de serverar min typ av frukost också? I sådana fall skulle det vara trevligt att äta toktidig frulle i stan någon gång, om jag får sällskap?!

Och för det tredje. Östermalm, oavsett tid på dygnet är bästa stället för kändisspotting, om man är ute efter sådant. Min mest frekvent synliga kändis är Dr Alban som jag ser titt som tätt på Nybrogatan, men även damer som Kerstin Dellert och en och annan musiker och skådespelare flanerar omkring i närområdet. Idag höll jag först på att snubbla över kopplet till en hund och sedan krocka med ägaren, i andra änden fanns "Babsan", som såg lite småstressad ut. Dagens lilla Lassie-berättelse! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0