Dagens trevliga överraskning

Efter drygt en och en halv vecka på vift ekade det rätt tomt i kylen, ja maken har varit hemma men han har inte kommit iväg och handlat. En liter mjölk kostar ungefär 90 minuter i restid, bil är mer eller mindre ett måste när man bor mitt ute i ingenstans (där bussarna går mycket glest). Hur som helst, dottern gjordes i ordning för natten och sedan åkte jag ner till Tumba och den nyrenoverade Willys-butiken. Superfräscht och bra utbud, verkligen ett lyft! Tidigare har det varit rörigt och sunkigt, nu var det en fröjd att handla där. Att två kassar med mat inte kostade mer än 350 kr kändes inte heller så dumt, hade jag handlat på Konsum i centrum hade det minst gått på 150-200 kr mer.

Ska hänga en tvätt, plocka undan lite i köket och sedan SOVA. Hade egentligen behövt skriva en sak till Hyresgästföreningsmötet imorgon men det kanske hinns med på morgonkvisten eller efter jobbet. Det är utmattande att resa, framförallt resa med barn. Min kära dotter har en stark vilja och pratar gärna med mycket stora bokatäver. Fast större delen av tiden var hon relativt tyst och snäll, och sov nästan två timmar! Gick faktiskt väldigt bra att resa utan vagn dessutom, dottern är jätteduktig på att gå och veta när man verkligen måste hålla mamma i handen för att inte komma bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0