Efter en stunds frånvaro...

Ingen bloggtorka men däremot en del teknikproblem, och sedan lite brist på motivation efter motgångarna vad gäller den tekniska biten (läs app-eländet).

Vi kom hem i tisdags från Varberg efter att ha firat en mycket trevlig påsk hos makens föräldrar. Mina föräldrar var då hemma hos oss, eftersom de hade en begravning att närvara vid under tisdagen. Väskorna packades om och på onsdagen lämnade vi Tullinge och susade upp till Jämtland, maken stannade hemma även denna gång. Väl framme har vi inte gjort så många knop egentligen, men ett besök hos mormor och morfar i Lit har det i alla fall blivit och idag var jag, mamma och dottern på Storsjöbadet. Fick slita och dra för att få med mig dottern hem! Och vilka framsteg hon gjort! Borta är den där lilla apungen som klamrade sig fast vid mig och fick panik av att doppa fötterna i vattnet... Hon plaskar, har lärt sig flyta (står på armarna på grunt vatten och låter benen och kroppen flyta) och vågar bubbla/"koka vatten" med munnen under vattenytan. Vi tog massor av bilder med mammas kamera, ska försöka lägga upp dem när jag kommit hem och kan uppdatera bloggen från min dator. Då ska ni få se påskbilderna jag försökt ladda upp i flera dagar också!

Nu är det dags att sova, för imorgon blir det fikaturné och kanske en sväng förbi KappAhl vid Lillänge igen. De hade massor av snorbilliga kläder, och jag behöver ju ge garderoben ett litet lyft. Idag fyndade jag tex en BH i min storlek, hur ofta händer det? Aldrig! 50 kronor kostade den och den satt nästan perfekt, ett par minuskilon till så... Sedan hittade jag en blus, ordinarie pris dock, som inte alls är i min stil egentligen men som satt så himla snyggt på! Den ska jag ha på jobbmiddagen nästa vecka.

Sov sött kära vänner!

(bilden: dottern kör omkring min gamla docka i dockvagnen, då och då böjer hon sig fram, fäller ner sufletten och frågar dockan "går det bra vännen?".)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0