Hinna med allt...

Snygga till hemmet, tvätta (det tar aldrig aldrig slut) och kanske pynta lite, fast vi blir borta hela påsken. Helst hade jag stuckit iväg och tränat men istället blir det lite förnedrings-tv på femman och vika tvätt. Och sova tidigt. Imorse var jag helt utslagen, blev inte ens någon promenad mellan centralen och jobbet!

Min kollega berättade att hon och hennes dotter från balkongen upptäckt en kvinna utanför huset, mitt på gatan, som låg ner. Bilar och gående passerade men hjälpte henne inte. Dottern hade sprungit ner till henne tillsammans med sin pojkvän, det visade sig att hon brutit foten och de fick tillkalla ambulans. Hur hade du gjort? Ignorerat en kvinna med bruten fot eller åtminstone gått fram och hört efter om hon behövde hjälp? Tycker det är skrämmande hur nonchalanta folk verkar kunna vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0