Hurra, lördag!

Dottern kom och väckte mig med orden "jag har sovit gott!" runt halv åtta. Jag kunde nog ha sovit längre men kände mig rätt nöjd med att ligga i sängen och läsa böcker med gullungen också.

Nu sitter jag redo att äta mumsig frukost och långläsa tidningen! Resten av dagen är rätt löst planerad men vi måste städa undan lite så att M inte blir rädd i alla fall...

Bakade LCHF-kex igår, de blev jättebra! Man tar 2,5 dl av solrosfrön, linfrön och sesamfrön, blanda med 3 ägg och smaka av med salt (ca 1 tsk). Låt röran dra minst 10 min och platta sedan ut på en plåt, grädda (225 grader) 10 min och stäng sedan av ugnen och låt stå ytterligare 10 min på eftervärme. Jag råkade låta ugnen stå på istället för att stänga av de sista 10, så de blev lite brända i kanterna. Sedan är det bara att skära eller bryta i lagom stora bitar, jättebra till ostbrickan eller bara som mellanmål med lite smör på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0