Inte glassväder...

Det hindrade dock inte dottern, så efter däckbyte och lite annat bilpyssel tog vi ett stopp i Tullinge. Dottern åt isglass och jag drack pressbyråkaffe. Sedan blev det en liten promenad, tittade på när returstationen tömdes på saker och sedan fick jag släpa tillbaka lilla fröken till bilen. Hon hade nästan förvandlats till en isglass hela hon men ville absolut inte in i värmen.

När vi kom hem grät och skrek hon efter mormor och morfar, det gjorde riktigt ont i mammahjärtat av att se henne så ledsen. Hon pratar mycket om mormor och badhuset, vi får väl försöka locka ner de gamla eller ta oss upp dit igen snart...

Kvällen har varit lugn, maken har varit på middag med jobbet och jag har mest bara vilat och försökt kurera mig. Dottern var i säng på mindre än en minut, hon är så himla duktig vid läggningen numera, otroligt skönt att slippa skrik och bråk. Hon lägger sig ofta självmant, och har vi sagt att det är sovdags tex när en film är slut så accepterar hon det utan minsta pip.

Känner mig lite kryare nu, hoppas bara det håller i sig resten av veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0