Och så varvar vi ner...

Igår var det fullt ös hela dagen, dottern väckte mig före halv åtta, innan tio var jag ute och igång med förberedelserna för städdagen, sedan röjde vi (så gott det gick, av drygt hundra hushåll dök det upp folk från nio...) och var klara runt två med att ha packat ihop allt igen. Nu har jag frysen full med korv och hamburgare, och i händerna blåsor som bevis på att jag använde kroppen igår! När hände det senast?!?

Maken, som lovar att han inte alls håller på att förvandlas till Fredde i "Solsidan", ville ha en ny grill, så vi tog oss till NetOnNet i Slagsta, sedan vidare till Kvantum i Kungens Kurva för att köpa tonfisk att grilla. Och innan dess hann vi förbi Plantagen och köpte bland annat tomatplantor och ett plommonträd!

Medan maken satte ihop nya grillen åkte jag till Willys för att handla mat för hela helgen (är ledig imorgon och har helg tills på onsdag, skönt med 2,5-dagars arbetsvecka!). Sedan följde middag, röja, försöka få dottern i säng, vilket dröjde till efter kl tio innan hon till slut somnade. Och någon gång efter elva somnade även jag, i soffan, likt kvällen innan.

Idag är jag glad över att fått sova nästan till kl åtta, sitter nu här med min frukost och ska läsa tidningen i lugn och ro. Eller ja, tills vi om tre timmar måste börja göra oss i ordning för kalas för E:s dotter M som fyllde fem år tidigare i veckan!

Nedan: grillning med HGF efter krattning och dottern, som hävdar att hon har körkort, sitter på min plats i bilen och vägrar lämna den... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0