Valborgsmässofirande

Dagen har ägnats åt lågintensivt fejande samt en tripp ner till Tumba för att köpa lite vin och ett par sandaler åt dottern (som till hennes stora förtjusning hade lampor som blinkar när hon hoppar och springer, en detalj jag inte alls noterade i butiken).

Maken hade lagt fläskfilé i marinad igår, den grillades ikväll och blev helt perfekt, mör och saftig, sjukt gott! Sedan föråt jag mig lite på guacamole... Blev balkongpremiär med M&L, lite vin, fast jag skulle ju köra till Lida och fick hålla mig till vatten. Efter lite kaffe åkte vi iväg för att se på när majbrasan tändes i Lida, det var ingen imponerande rishög dock, jag och L stod och jämförde den med våra barndoms majbrasor uppe i norr.

Vi stannade inte så länge, dottern skulle ju sova, så vi hängde lite i soffan, jag tog mig ett glas rött (Black granite, sydafrikanskt shirazvin) efter att ha stoppat dottern i säng och för drygt en timma sedan åkte M&L hem. Jag och maken städade undan middagen och nu sitter jag här och hoppas att den där iprenen börjar verka snart så att jag blir av med min huvudvärk.

Imorgon är jag lite sugen på att åka in till stan och gå omkring lite, se om Kungsträdgården fortfarande är ett hav av rosa blommor... Hoppas på kjolväder även imorgon, idag var premiären för bara ben och jag hittade igen ett gäng gamla kjolar som jag kommer i igen! Ibland är det faktiskt bra att vara en samlare, garderoben kan fortfarande överraska! :)

Vad gör ni på första maj? Ligger hemma och tar igen er, lyssnar på tal eller passar på att städa undan vintern?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0