Ännu en söndag har passerat...

Jag och maken tittar på Dirty Dancing. När jag var yngre och såg filmen tyckte jag inte att Jennifer Gray var särskilt snygg, inte snygg nog för Patrick Swayze liksom. Men nu tycker jag hon är riktigt söt, ser väl henne med andra ögon nu, inte lika influerad av vad som ÄR snyggt, som man var som tonåring.

Idag klev vi upp extremt tidigt, eller ja, jag och dottern brukar ta oss upp rätt tidigt men även maken var uppe strax efter åtta imorse! Vi såsade runt hemma, tog oss sedan till ikea. Vilket misstag, det var som om halva södra Stockholm fått samma idé. Så vi gav upp idén om att fika och istället åkte vi till O'Learys i Heron City för en halvsen lunch. Ribs, ack så gott. Och sedan en snabbvisit till E för att lämna av lite amningskläder, höll i hennes pytteskrutta, vägde ingenting och var så liiiiiten! Dottern är väldigt förtjust i bebisar och blev såklart till sig även idag över att vi skulle titta på bebis, kommenderade mig till att klä på henne, från att hon innan dess bara gömt sig istället...

Yrseln har varit överkomlig idag, tröttheten värre. Så jag tror inte att jag kommer lyckas hålla mig vaken genom hela filmen. Och nu är jag klar med helgens tradera-auktioner, budade hem en POP-tröja i fleece till dottern, eftersom den jag köpte i våraseller höstas på rea börjar bli lite kort i ärmarna. Och så hittade jag en snygg klänning plus en tunika för sammanlagt 23 kronor, plus frakt då, om säljaren inte går med på avhämtning i stan. Bägge plaggen till mig är i en storlek mindre än vad jag kan ha än, ska ska ska försöka komma ner ett par kilon till.

Men, jag är lite ambivalent just nu. Mest på grund av att jag är less på att allt smakar grädde eller ägg typ. Man kan ju göra jättemycket god mat enligt LCHF men i veckorna blir det mest samma gamla hela tiden och nu börjar till och med jag tröttna lite på samma smak jämt. Någon som läser det här som kanske har bra mat-tips till mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0