Det är tur man har filtar och hull...

Vi har haft problem till och från med värmen, ett tag var det jättebra, varmt och skönt och man slapp tre lager kläder och filtar inomhus men nu är det som vanligt igen. Iskallt. Ett fungerande (ja nu ska vi väl inte överdriva, det är fesljummet) element i lägenheten, det är rent obehagligt att sätta sig i soffan tex innan man lyckats värma upp sin plats och jag sover med en yllefilt under täcket för att hålla värmen. Golven ska vi inte tala om, dottern är nästan blå om händer och fötter.

På felanmälan tar de inget på allvar. Fast jag har ju kvar mitt trumfkort, direktnumret till killen som är ansvarig på rörfirman! Jag hade själv ingen anledning då, när jag fick det, att använda det eftersom allt fungerade som det skulle men nu har vi fått nog. Igen. 17,7 grader är 2,3 grader mindre än vad det bör vara i en lägenhet.

Här snoras det och hostas för fullt, jag undrar om vi verkligen är krya nog för att bli insläppt på namnceremonin imorgon för E:s lilla tjej?

Tack Annelie och Martina för kommentarer, och L för pepp idag, det är nog dags att kolla upp den här yrseln och illamåendet (hur tjock/smal de än anser mig vara!), får bli ett projekt för morgondagen att boka tid till nästa vecka. Så länge försöker jag ta det lugnt med kaffe och få upp vettiga vätskenivåer igen. Och så ska jag försöka att inte bruxa inatt, men det lär jag ju inte lyckas med... Har haft fruktansvärt ont i käkmusklerna senaste dagarna, nedräkning nu tills dess jag äntligen får den där bettskenan jag skulle ha skaffat för flera år sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0