Hooked again

Jag har börjat köpa saker från Tradera igen. När jag var gravid var det mitt enda nöje, isolerad i lägenheten, att buda hem barnkläder. Nu är jag inte isolerad, jag är snål. Byxor tex, det är som om det finns något tvång i att alla byxor ska skitas ner, de nytvättade dottern fick på sig imorse var skitiga lagom till sovstunden mitt på dagen. Då hade hon hunnit ha dem UNDER overallen och medan hon åt varmkorv - utan vare sig bröd, ketchup eller senap. Hur lyckas hon? Så nu har jag budat hem ett gäng mjukbyxor plus lite andra extrakläder som jag inte kommer gråta över om de är färgfläckiga efter kreativa dagar på förskolan.

Idag är förresten en dag att fira, jag är nu på rätt sida om sträcket, färre kilon ner till nästa tiotal än upp till det jag passerat. Men det har gått långsamt, har bara tappat 2-3 kilon på 2 månader. Nu upptäckte jag dessutom att mitt autogiromedgivande till gymmet inte gått igenom, eller så har det spårlöst försvunnit, pengarna är hur som helst inte dragna från kontot och det betyder att jag bör ta mig till gymmet och fixa det här medan det finns personal på plats. Jag vill ju bara ha flyyyyyt!

På tisdag ska jag och dottern susa iväg till vår gamla förort och hälsa på E och bebisen! Hon vägrar dock säga hennes namn, ska visst behöva hålla mig ända tills på fredag då det är namngivningsceremoni. Tarvligt, hålla mig på halster sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0