Något av det värsta...

Jag tycker hygien är viktigt. Jag går nästan inte ens ut och hämtar tidningen på morgonen utan att ha duschat. Idag hade jag en patient som stod så långt ifrån detta, jag fick sitta och hålla andan under behandlingen och fick lätt panik när jag insåg att jag förmodligen bör ta av mig munskyddet för att prata med patienten i slutet av behandlingen. Denna odör, en stickande svettlukt som spred sig genom lokalen, hur kan man undgå att själv känna den? Jag höll på att kräkas, och då är jag ändå inte så extremt äckelmagad. Jobbigt dessutom att vara förkyld och behöva snörvla men inte nog täppt för att inte känna stanken...

Jag sprejade runt med en lukta-gott-flaska (Date? Som man använde på 90-talet har jag för mig) så att det istället luktade artificiell blomsteräng. Bävar redan för nästa besök, vad ska jag göra då? En bomullsrulle i vardera näsborre?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0