Som ett lågmält dygnetruntaerobicpass

Ja att ha barn (plus make) som dräller överallt, att plocka i hemmet är verkligen ett evighetsprojekt. Bocka och böja sig, upp och ner, fram och tillbaka, och så en vända till och göra exakt samma sak igen eftersom dottern upptäckt att det ser alldeles för städat ut och tagit sitt ansvar och dräller igen... Jag gick till slut från inaktiv till effektiv, tvättat flera maskiner och fått ordning i köket. Och fått erfara att det inte är lika kallt nu, då jag gick ut med helgens sopor och blöjpåsen. Det bådar gott inför kommande vecka.

Faktum är att jag ibland gillar reklampauser, då hinner jag ju både se en mycket bra film (Gran Torino med och av Clint Eastwood) och sedan vara supereffektiv när reklamen bryter in. Har hunnit städa köket, vikt tvätt och diskat bland annat. Lite som när jag kommer hem tidigare än beräknat från jobbet och hinner städa upp det värsta på 10-15 minuter innan det är dags att hämta dottern. Som en virvelvind, i fleece och ylle... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0