Stylad av en 2-åring

Ibland, när vi ändå inte ska vara så snygga, får dottern välja ut kläder till oss. Idag är jag alltså bondromantisk, i den klänning jag faktiskt kunde ha nästan hela graviditeten, vilket säger en del om hur luftig den är.

Hörde och läste om det igår. Det här med inseminering för ensamstående kvinnor, där KDs motargument bland annat är att alla barn har rätt till en familj (ett argument som trampar alla ensamstående föräldrars tår, de som blivit lämnade, lämnat av olika anledningar, att de då inte är LIKA BRA föräldrar som en kvinna och man ihop, hur destruktiva de än må vara, för alla familjer är faktiskt inte friska). Men har inte de ensamstående också rätt till en familj? De som vill leva själva men önskar barn i sitt liv? Jag tycker det är ett fantastiskt förslag, så slipper fäder oönskade barn när kvinnan har en brinnande barnlust, och om man gör fadersskapet spårbart slipper man ju de frågetecken som uppstår vid tex insemination i Danmark (poppis för ensamstående som vill ha barn), där donatorn är anonym.

Jag kommer hålla tummarna för att de arbetar fram ett bra beslut och att KD förläggs med munkavle i den här frågan.

Vi vabbar idag med, men imorgon är hon nog redo att återgå till förskolan om det inte plötsligt svänger om igen idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0