Den spännande kökslådan

Av någon underlig anledning postades inte mina inlägg igår. Så här såg lördagsmorgonen ut:

Dottern är mycket intresserad av våra köksredskap. Hon river ut sakerna ur lådan, en efter en och slickar på hälften innan hon ger dem till mig.

Den lilla skitungen. OBS! Kära framtida gäster, självfallet diskar vi upp sakerna efter att hon smaskat på dem. Om jag sett henne göra det vill säga...

Och idag är det söndag, sista lediga dagen innan allvaret börjar imorgon. Vaknade med intensiv huvudvärk och misstänker bristfälligt kaffeintag, för igår blev det bara en balja, jag och dottern spenderade ju dagen med EG och hennes familj.

Vi var en sväng till Skärholmen och jag inser allt mer hur glad jag är över att vi flyttat därifrån. Trångt, människor utan folkvett (nej det är bl.a inte okej att knuffa gravida för att snabbare komma till reaställen och det är heller inte okej att dänga kassar i huvudet på mitt barn när hon sitter i sin vagn, SÅ trångt är det inte, eller vill folk markera något med sitt beteende?).

EG bjöd på superbt lamm till middag, bättre än flera middagar på restaurang! Sedan hängde vi, barnen rasade loss och det var himla skoj att se min nästan tvååring leka med hennes nästan femåring, på ganska lika villkor, dottern börjar bli en stor tjej!

När jag kom hem var maken absorberad in i tv-spelsvärlden. Så jag låg i soffan och såg 2 av 3 delar av Kronjuvelerna som svt sänt, svt play är ju väldigt praktiskt!

Idag blir det tvättvikning, åka pulka och förmodligen lägga Cars-pusslet ett par gånger till... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0