Dog tooth

Hemska saker:
En av de sjukaste, äckligaste och konstigaste filmer jag någonsin sett. Konstant obehag genom hela filmen. Se den inte om ni inte vill må dåligt. På sitt vridna sätt är den ju bra och jag fascineras över hur skådespelarna lyckas spela sina roller och övertyga mig om hur deras sjuka värld ser ur.

Bra saker är istället:
- dottern går gladeligen med på att få tänderna borstade, om hon får ligga ner i mitt knä, skrattar till och med!
- Ikea-besöket resulterade i nya frukostskålar
- jag lyckades få grillpannan ren efter makens kremerarkonst (goda biffar, rökfylld lägenhet!)
- bilen känns lätt som en fjäder att köra
- mamma kommer ner på besök om 3 veckor!

Ny salladsfavorit är rödkål, mest för att den ser så snygg ut! Här har vi rödkål, purjo, gurka och lite apelsin. Gott och nyttigt, fungerar jättebra istället för pasta, ris eller potatis till maten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0