Guldfiskminne

Bröd som precis kommit ur ugnen med en rejäl smörklick, det är ju himmelst gott men jag har insett att till och med det lilla är för mycket för mig. Jag "fyllde ut" middagen, som bestod av en sallad med kräftstjärtar, med en minibaguette. DUMT. Mycket DUMT. Dock slås ont-minnet ut av ett guldfiskminne som tycker det är en briljant idé när aromerna når näsan... För brödätande resulterar i magknip och uppsvälld mage. Usch och fy. Men det är ju så, varmt bröd har ju en mycket rikare smak och jag tänker inte ljuga och säga att det inte är gott. Fast det är ju inte värt det, magknip är ju allt annat än skoj.

Dagens intiativtagande är något jag spånat på en tid, nämligen en Facebook-grupp för barnvaktslösa grannar här i Riksten, fick omedelbart gensvar så nu får vi se vad det leder till. Vore ju jätteroligt om det blev lite snurr på det hela och faktiskt få något sådant att fungera mellan oss grannar som inte känner varandra sedan tidigare. Lite kan det ju också bidra till bättre social kontroll i området vad det lider, mindre stök och bus när ungarna blir större om de vet att de kan bli igenkända och att vi föräldrar känner varandra.

Nu blir det nog filmkväll med maken, om han orkar zappa vidare till videobutiken (jag vill hyra film, på den fysiska videobutiken, men det tyckte maken var alldeles för old fashion) i tv:n, annars lär Scorpionking fortsätta rulla och jag lär mest ha näsan i datorn resten av aftonen...

Kommentarer
Postat av: Martina

Vilket bra ide, det där med Facebook-gruppen!!

2012-01-14 @ 22:34:14
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0