Hinsehäxan

Bra svensk produktion! Jag läste boken för flera år sedan och ska definitivt se del två imorgon kväll! Gripande och sorglig.

Magen är miljoner gånger bättre nu, det känns himla skönt, lite magknip och obehagskänsla men det känns som om jag är på rätt väg. Tackar blåbärssoppan för detta, för vätskeersättningen drack jag bara ett halvt glas av, resten svepte dottern i något obemärkt ögonblick. Blir hemma imorgon också för att kurera mig klart men på onsdag borde jag vara på benen igen, det läskigaste just nu är väl egentligen att jag är nära att svimma när jag reser mig upp.

Och så var det värmen... En granne kom förbi och höll på att frysa ihjäl inne hon med, och hade ett sjukt barn hemma. Hon hade ringt jouren men det behövs fler som ringer för att de ska skicka ut någon, så jag ringde också (igen) men inte har de skickat ut någon inte. Idag såg jag tom två bilar från Botkyrkabyggen utanför huset men ingen kom upp. Just nu ligger jag i soffan med fårskinnstofflor, yllekofta, filt och infravärmaren ställd på max bredvid mig. NU är det rätt behagligt. Om de vetat om problemet över en vecka, varför är det ingen som försöker åtgärda det? Får väl ta på mig surtantsrollen och ringa hyresgästföreningen om inget händer i veckan, för varmare lär det ju inte bli ute heller...

Eftersom maken sitter i sin "mancave" (m.a.o arbetsrummet) och pysslar ihop nya datorprylar så kunde jag sitta och se på slutet av Brudens bäste man med både McDreamy och Hunt från Grey's Anantomy. Nu blir det ett avsnitt Scrubs och sedan sängen. Nattis alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0