Man får det man betalar för...

Efter förlossningen hade jag en storlek större fötter, ryktet hade sagt att man ofta fick större fötter efter en graviditet och att det skulle bestå (falskt, mina fötter är som innan graviditeten igen, men det tog kanske ett halvår). Så jag slängde mina fantastiska Nike-skor som tjänat mig många mil och köpte ett par SOC-skor på Stadium(?) som jag fått skavsår av VARJE gång jag tagit på mig dem. De är helt värdelösa och dämpar ingenting, men de är de enda skor jag har och de som helt enkelt fick duga då jag tidigare ikväll begav mig ut på en joggingrunda. Nu har jag två härliga skavsår, ett på vardera häl, men jag är rätt nöjd ändå, premiärrundan för i år tog mig ungefär 45 minuter och jag joggade väl till 90% åtminstone men på slutet gick jag pga skavsåren.

Mätte upp sträckan på Eniro. 6400 m har jag avverkat. Nöjd! Men målet får väl vara att ligga på max 50 minuter på milen, som jag gjorde när jag var som mest vältränad, nu håller jag ju en hastighet på 8,5 km/h.

Nu blir det soffan och Bones innan det är dags att sova. Hoppas ni haft en superb helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Majja

klart att fötterna blir större om man själv är större, de får ju mer muskler av att bära större tyngd, och blir man mindre krävs mindre av fötterna. milen på 50 min är ju otroligt bra måste jag säga. Inga dåliga mål!

2012-01-15 @ 21:19:54
URL: http://majja.greken.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0