Mjukstartar...

Årets första arbetsdag. Sitter på tåget på väg till Sollentuna. Lagom mjukstart på arbetsåret. Men dygnet har jag vänt på, tittat på film med maken till efter midnatt, så lite kämpigt var det att komma upp (snoozade en halvtimma), för jag var ju inte alls trött när det var tänkt att jag skulle sova.

Morgonens mattefråga: hur många par strumpor måste den här kaffetanten ta med sig för att vara säker på att ha två någotsånär matchande och framförallt hela strumpor? FYRA par, och inte ens det garanterar att jag slipper använda de jag har på mig nu (jag har alltid ett ombyte strumpor med mig till jobbet, man är i så mycket äckel om dagarna som man inte vill krypa upp i soffan med när man kommer hem). Fick nya snygga strumpor av lillebror i julklapp, men de är "privatstrumpor". Måste inventera och rensa i garderoben snart igen...

De mystiska utslagen på halsen och vänster öra är borta nu, jag har kommit fram till att det måste ha varit värmeutslag pga fönborsten, innan jag fick kläm på hur man egentligen ska använda den (magisk pryl, på ett par minuter är jag snygg i håret utan vare sig kletiga produkter, svåra handgrepp eller svordomar).

Ha en superb dag allihopa, själv ska jag försöka hålla mig vaken... :)


Kommentarer
Postat av: Janne

Jag tror fortfarande utslagen var västkustallergi som rättade till sig när du kom tillbaka till rätt sida av landet :)

2012-01-05 @ 08:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0