Pyssel på sjukdagen

Jag har faktiskt sovit bort större delen av dagen, känner mig så sjukt matt. Imorgon ska jag drista mig till att äta mat, idag har jag fått i mig buljong och blåbärssoppa, inget man direkt står sig på...

Men efter att ha sovit och "ätit" påbörjades projekt förkläde, har kikat efter ett nytt på nätet, för dottern vill verkligen ha på sig det och vara likis med mamma och pappa i köket. Men att lägga 200 kr på ett förkläde kändes lite väl... Så jag hittade en stuvbit vaxat tyg (köpt på Åhléns för 2 år sedan, ca 30 kr) och kantband (köpt på Myrorna, 7,50 kr), tyget började jag sy en haklapp av för lääänge sedan men den blev kvar hos mamma och hennes fungerande symaskin, så jag använde väl ungefär 1/3 av tyget nu, så där är jag nere på runt 20 kr istället plus arbetsinsats. Dottern blev förtjust men vägrade posera... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0