Så blev det nytt år!

Tack fina gäster för ett trevligt nyårsfirande! God mat och årets första prestigefyllda TP-vinst för min del.

Nattens magknip var en påminnelse om varför jag äter enligt LCHF, men jag kan inte ångra att jag åt av maten igår, för det var så smaskigt! Menyn?

Förrätt: Västerbottenrösti med vispad crème fraîche, syrad rödlök och röd kaviar
Huvudrätt: Boeuf bourguignon med pressad potatis och apelsin- och rödkålssallad
Efterrätt: Mjölkchokladpanacotta toppad med hjortron

Till vickning blev det snittar med olika röror innehållandes rökt lax, räkor och rostbiff.

Vi var uppe och suddade till klockan sent, är idag tacksam över att dottern ärvt våra vanor och gärna sover länge, men så var hon ju vaken nästan lika länge som oss. Väckte henne vid halv ett, då jag hunnit röja undan allt i kök och vardagsrum.

Idag tar vi det lugnt, löser korsord och ser på tv. Njuter av att sitta i våra nyomklädda beiga soffor, blev ett helt nytt vardagsrum, eller ja, det vardagsrum vi ville ha från början! Lite verkar klädseln ha krympt på längden men vi kanske kan sträcka ut den så benen på soffan inte syns.

Dåligt ljus och vid tolvslaget hade jag inga händer fria, så de här bilderna är de enda jag har att bjuda på från nyårsfirandet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0