Småbarnsföräldrar...

...verkar få finna sig i att aldrig få gå på toa med stängd dörr, eller ja, den är oftast stängd i början men förvandlas till en svängdörr för barnet som kommer in och försöker dra ut allt papper på toarullen, hoppa sönder badrumsvågen, klämma ut vatten ur badankorna och sörpla i sig det eller slänga blöjor omkring sig. Dottern brukar även bli fly förbannad över att inte få leka med spolknappen på toan (finns det något obehagligare än att få "spolet" i rumpan?!?). Sedan står hon och skriker "usch! äckligt! blää!" åt mig.

Härligt!

Är förresten lite ledsen över hur himla ful badrumsmattan blev när jag tvättat den, de klara fina färgerna har blivit jättedassiga. Så nu får jag börja jaga matta igen...


Kommentarer
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

ahah jag tycker man får ta i trä även nu. Träffar många små barn och dessutom mycket på öppna förskolan. Häromdagen hade jag 2 snoriga besök här hemma och jag är livrädd att vi blivit smittade. Det förstör träningen något enormt men vad ska man göra. Kanske bra att han får ett visst skydd när han väl börjar dagis kanske ha ha. :)

kram :)

2012-01-15 @ 11:21:47
URL: http://www.finest.se/sojkasframtid
Postat av: Martina

Haha ingenkänningen var enorm i det här inlägget.

Det konstiga hemma hos oss är att den där svängdörren tydligen bara fungerar när det är jag som sitter därinne....

2012-01-15 @ 11:47:17
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0