Under filten

Med ett korsord och en kopp té. Huuu så kallt det är! Jag skulle kunna bo i duschen, det enda varma stället i lägenheten. Vi var ute förut, åkte pulka, gungade och dottern försökte fånga en katt. Jag har nog inte riktigt tinat upp än, måste skaffa varma utekläder, mitt allvädersställ är allt annat än varmt och gosigt. Inte ens gosiga långkalsonger och ylletröja kunde rädda mig.

Utevistelsen blev dock inte så lång, dottern är inne i en "min och mitt-period" vilket gör att hon bryter ihop och gråter om något annat barn är i sandlådan. Att hon dessutom försökte ta av sig handskarna hela tiden gjorde inte det hela bättre, för de satt ju som berget, hon bet och slet i dem men lyckades inte få av dem. Ilskan visste inga gränser!

Ska nog passa på att se färdigt Kronjuvelerna medan dottern sover, lite sugen senare i eftermiddag på en film med Hepburn på tvåan men mest troligt missar jag den, maken har lagt rabarber på tv:n och spelar något pang-pang-spel på xboxen...


Kommentarer
Postat av: Janne

Så ni behöver en sovrums-tv också... då kan ni sitta i varsitt rum hela familjen och använda tvn till vad ni vill ;)

2012-01-08 @ 13:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0