Fiskpaj

Dottern brukar kalla lite av varje för "fiskpaj", varifrån hon fått det vet vi inte, men idag till middag gjorde jag just det. Fiskpaj, med rökt lax, kräftstjärtar och räkor. Efter veckor av slarv med maten gjorde jag mig till idag, det blev en pajbotten på egengjort mandelmjöl (kör en påse mandlar i hushållsassistenten ett par minuter), ca 100 g smör och experimenterade med att ha i ett ägg också, vilket gav ett strålande resultat! Förgräddade skalet och det blev hårt, som det ska bli, och höll således ihop istället för som annars bara verka som en barriär mot botten av ugnsformen. Jag skulle såklart ha tagit en bild innan vi tryckt i oss maten men vi var så glupska... Smaskens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0