För trött idag...

Idag orkar jag inte bli upprörd, bara peppad! Jättebra att sjuksköterskorna sätter ner foten och kräver högre ingångslöner, nästa yrkesgrupp att gå samman för bättre lönevillkor hoppas jag är vi tandhygienister!

Igår hade vi föräldramöte, hann precis färdigt med maten (torsk i ugn med spenat, västerbottenost och crème fraîche) innan vi rusade dit. Vi hade dottern med oss, maken gick sedan hem med henne en stund innan mötet var slut, men hon skötte sig exemplariskt! Sedan kom vi ju på att det trots allt vore bra att ha blöjor, mjölk och matiga saker hemma, så halv nio åkte jag iväg och storhandlade. Kom hem efter tio, stoppade undan i kyl, frys och skafferi, delade upp mina storpack i mindre familjeportioner och vid elva dråsade vi i säng. Min ambition att ge mig ut på långpromenad eller springa på morgonen var bara att glömma.

Idag är vi förberedda, tacos på makens begäran, och jag tror vi klarar oss utan att handla något större resten av veckan. Skönt. För jag avskyr att trängas med folk under löningshelgen.

Tänkte ta en bild på härlig blå morgonhimmel men det får bli ett klipp från Metro istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0