Ladda batterierna

Mina alltså. Om jag ska klara av en arbetsvecka så får jag nog passa på att vila resten av söndagen. Ögonen har svidit och känts irriterade ett par dagar så jag tog en allergitablett också, har ju annars de senaste två åren faktiskt varit rätt förskonad från sådana besvär.

Vi köpte en till fleecefilt på Ikea, är lite sugen på att sy dit dotterns namn och en bil, eftersom det ska få bli den nya bilfilten, den tidigare har hamnat inne istället och blandas lätt ihop med filtarna de har på förskolan.

Besöket på leksaksaffären resulterade i ett pussel men det var nyvakna dottern inte så intresserad av, roligare var istället modelleran (jag har under min uppväxt sagt "modde-lera" istället för "modell-lera", något galet dialektalt, kompis EG säger det på exakt samma sätt!).

Dotterns gnällnivå har varit rätt konstant idag men att få flyga helikopter med pappa en atund var en hit. Nu ska vi bara överleva resten av kvällen...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0