Människor, människor...

Varit i Skärholmen. Jag vet ju hur det blir när jag kommer dit, folk överallt och framförallt utan folkvett. Måste folk köra på mig om och om igen med barnvagnen (nej, snurrdörrarna går inte snabbare för att man kör på framförvarande med vagnen), trycka upp sina väskor och påsar i rygg och knäveck på mig (det är lugnt, ALLA får mat, McDonalds har ingen ransonering, och kön går inte snabbare för att man knuffar mig framåt) eller skälla och skrika på bussen (det är faktiskt inte mitt problem att folk väntat ute på bussen, vi väntade inomhus istället).

Fan, att gå omkring i det där centrumet är ju som att vara på konsert, där alla är fulla och vill stå längst fram.

Och vad gör jag nu? Jag sitter i bilen på en parkering i Tullinge centrum och bidar min tid. Dottern sover i baksätet och jag funderar på vad vi ska ha till middag... Förslag?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0