Mårbackan blommar igen

Jag vill gärna smycka hemmet med fina blommor men har under hela uppväxten haft en ansträngd relation till pelargoner, fina att se på men lukten har jag alltid upplevt som rätt obehaglig. Nu har det visuella fått ta över, jag kan ju faktiskt strunta i att pilla på blommorna (bara prata med dem). I somras köpte jag den här Mårbacka-pelargonen, och jag borde ha klippt ner den så att den fått lite mer kraft att blomma i år igen. Men det visade sig just att det nog går bra ändå...

Köpte några engelska pelargoner härom veckan också, de är småbladiga och har söta små blommor i lila och vitt. Längtar nu bara efter riktig vår så att jag kan sätta lite nya lökar på balkongen och kanske något fint till framsidan. Blir spännande att se om min rosbuske överlevt vintern...

Sitter här i särken och dricker kaffe fortfarande, om två timmar ska vi träffa E och bebisen i Flempan, dags att sätta fart kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0