Näe

Det här bådar inte gott. Istället för DN (som uteblivit denna morgon) får jag läsa Hem&Hyra. Inte alls den lördagsfeeling jag vill ha!

Dottern väckte mig strax efter 07 och lyckades bara förhala uppstigandet tjugo minuter. Maken, den lille trynande grisen, han ligger kvar i sängen och slänger bisarra beskyllningar kring sig om att jag skulle ha smittat honom med min förkylning... Jag låter som en gammal whiskytant men känner mig rätt pigg, bihålorna har lugnat sig.

Då återstår bara frågan vad vi ska göra av denna dag? Jag drömde att jag var på badhuset och åkte vattenrutschkana. Vete sjutton om det är en bra idé, misstänker att det är rätt tjockt med folk på helgerna. Får passa på någon halvdag istället, eller på fredag, då förskolan är stängd.

Medan vi bestämmer oss så ser vi på Kulla-Gulla, Ponyo och Bilar, en stund i taget tills dottern ledsnat och vill byta film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0