Sladdar å teknik

Ibland önskar jag en tillbakagång till analog röntgen och pappersjournal. Vilken struldag det här har varit, och ju längre dagen gick, desto värre blev det. Slutade med att vi avbokade de sista patienterna hos tandläkaren. Jag hoppas verkligen för L:s och C:s skull att de får ordning på det imorgon! Det blir ju lite extra stökigt när ett företag står för hårdvara, ett för mjukvara, ett för själva kontakten med omvärlden och i mitten av dessa står vi teknikanalfabeter och bara vill få allt att fungera...

Strulandet fortsatte när jag skulle hämta dottern och inte hittar hennes mössa. Okej, det är inte pedagogernas primära uppgift att hålla reda på barnens kläder men det är så otroligt retligt att inte få med sig samma saker hem som hon haft på sig vid lämningen. Hur många andra barns strumpor vi fått med oss hem? Det har jag tappat räkningen på. Medan maten stod i ugnen gick jag iväg till förskolan igen och finkammade gården, ingen mössa.

Nu ligger jag i soffan och ser på Antikrundan, nyklippt! Har bokat in ny tid i början av juni så att jag är fin till gotlandsresan med jobbet och semestern, blir nog lite slingor också då...

Eftersom dagen mest bara varit regnig och stressig bjuder jag på en bild från förskolan där det bjudits på en ovanlig rätt till lunch?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0