Söndagsgöromål

Jag skrev ett rätt långt trevlig inlägg på telefonen tidigare ikväll, men eftersom appen fungerat så länge nu utan problem var den tvungen att visa sitt rätta ansikte och radera allt jag skrivit. Hej hopp.

Det har varit en himla bra dag idag. Sovmorgon, dottern lång kvar i sängen tills dess vi masade oss upp. Sedan frukost, vi plockade fram dotterns nya cykel och tog ett varv runt kvarteret. Hon fattar inget av det här med att trampa och blir distraherad av precis allt och håller på att styra rakt ut i vägen. Det är ju helt klart vansinnigt att låta en tvååring cykla själv, men cykeln har som tur är ett handtag där maken gick och höll i/puttade på medan jag fick agera lockbete framför henne och hojta att hon skulle styra åt mitt håll.

Sedan blev det kalas i Sätra för kompis E:s dotter som fyllde 11 år i fredags, jag höll mig till kaffe, dottern åt tårta, kors i taket! Och så fick vi gosa med pyttebebis! Blev middag på MAX efteråt, sedan somnade dottern i bilen och vi bestämde oss för att åka en liten extratur till Slagsta (som vi just passerat nästan) så att maken fick stilla sin shoppinghunger på NetOnNet, vilket resulterade i en radiostyrd bil till dottern och en låda lakritspipor till maken.

Vi hann städa lite under dagen också, för jisses vad dammigt det var på dotterns rum, vi har slängt lite trasiga leksaker, samlat ihop teckningar, dammtorkat och försökt organisera hennes prylar lite. Om en dag eller två lär det med största sannolikhet se lika illa ut igen men med lite mindre damm åtminstone.

Söndagen avslutades med Contagion, som var lite äcklig men bra, lite klent slut bara. Innan dess hann jag även med att till slut boka biljetterna till Östersund veckan efter påsk, mitt velande kostade mig ett par sköna hundralappar men nu har vi åtminstone platser på tåget. Fast i vanlig ordning så tycker SJ:s bokningssystem att jag och dottern ska sitta i varsin ände av tåget, har ju hänt ett par gånger tidigare. Ska det vara så svårt att få platser i närheten av varandra? Jag får väl se om jag får tid över att skälla och gnälla i veckan, passerar ju trots allt centralstationen dagligen...


Contagion Poster


Och, jag har ju försummit min trogna skara kommentatorer! Martina, flextid finns nog knappt inom tandvården, man har ju sina inbokade patienter och det händer ytterst sällan att man inte har papper av olika slag att skyffla när man väl får en lucka. Och angående det där bilen, så är det ju bara jag som har körkort, och det är lite som med allt annat i hemmet. Man förväntar sig att det ska fungera, jag kan ju ingenting om bilar! Men vi ska försöka bli bättre på att hålla den ren, inte minst invändigt! Annelie, ja du har ju gått igenom det där en gång, är det lika illa omgång två? Eller får tvåan syskonbakterier som stärker immunförsvaret? För första gången på evigheter verkar det dock som som HELA familjen är friska, otroligt! Och Janne, jag hade nog inte överlevt utan min Otrivin Comp de värsta dagarna, framförallt hade jag inte kunnat jobba. När jag såg ovan nämnd film tänkte jag på senaste veckans förkylningselände, jag hade nog varit den första att stupa i en epidemi på grund av konstant nedsatt immunförsvar! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0