Stress å svett

Förmiddagens sista patient var så klart mer tidskrävande än vad journalen antytt. Så NU sitter jag på tåget hem, i vanliga fall hämtar jag henne vid den här tiden. Dottern får äta mellis på förskolan så hämtar jag henne om ungefär en timme istället, inte värt att storma in och ta henne när de andra barnen äter, och personalen var förstående. Vi är ju allra minst i tid alla andra dagar, hämtar så fort vi kan och sällan mindre än 10-15 minuter innan hämtningstiden.

Vi hade kurs imorse. Ingen av oss var nöjda efteråt. Och så har jag så svårt för människor som försöker visa att de kan mer när de inte kan de enklaste snabbkommandon och hela tiden ska sitta och klicka på saker (och säga det högt)...

Dottern har väckt mig ett par gånger under natten, lite hostig, ville ha vatten och nappen. Vaknade kvart i fem och kunde inte somna om, så jag klev upp och sprang istället, och åkte med tidigare tåget och gick idag med från Södra Station. Dagens motion avklarad! Ska göra lite lunch när jag kommer hem men känner mig faktiskt rätt mätt fortfarande, trots att jag åt frukost för över 7 timmar sedan, står mig riktigt bra på min äggröra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0