Svårt att slita sig

I natt har jag varit på fest, med massor av gamla klasskompisar från grundskolan. Så levande drömmen kändes! Men sedan försvann plånbok och nycklar och jag var tillbaka i Sätra och letade mjölk till mitt té i grannarnas kylskåp. Och skulle sedan ta mig till fots över till andra sidan stan och "genade" genom skidspår. Det hade varit spännande att ligga kvar och fortsätta den här drömmen men det gick ju inte...

Idag önskar jag mig rensopade gator, eftersom jag har lågskor med klack, inte bekvämt att slira runt på gruset.

Insåg sedan att jag blivit den där personen jag aldrig trodde att jag skulle bli. Hon som lägger en omsorgsfull make up, fixar håret, läser tidningen och äter nyttig frukost. Och ser till att allt ser korrekt ut innan jag går ut genom dörren. Morgonrutinen jag hade förr, som innebar dusch, ingen frukost, sminka sig på tåget eller jobbet och borsta håret en gång i veckan känns rätt avlägsen nu! Skönt!


Kommentarer
Postat av: admission essays

This advertising will attract a lot of new customers. I will buy it too.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0