Ve och fasa!

Vår planerade tv- och champagnekväll igår gick om intet. Champagnen hade frusit under "snabbkylningen" i frysen och tv:n tog en sista suck. Eller ja, vissa saker fungerar fortfarande men det blir till att köpa ny. Jag är av åsikten att man inte behöver rusa ut och köpa ny tv på en gång, folk har ju klarat sig utan tv i årtusenden. Maken delar inte alls min åsikt och applicerar bittert mitt påstående på allt annat, som mat, folk har varit utan mat i årtusenden...

Jag och dottern åkte till badhuset medan maken gick på Dustins teknikmässa. Lagom tills dess vi skulle duscha av oss för att kunna bada så dog fjärrvärmen, inget varmvatten... Det hela löste sig till slut, vi badade oduschade och även i bassängerna kom värmen tillbaka efter en timme eller två. Dottern var jätteduktig och vågade gå själv i vattnet, låg ner i vattnet i plaskavdelningen och duschade frivilligt!

Imorgon blir det tv-jakt (för jag tror inte att maken lyckas få igång eländet, hur mycket han än skruvar och donar) och sedan ettårskalas hos fd kollegan N. Och så hoppas vi på solsken och att all snö töar bort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0