Vinterns tillfälliga återkomst...

Frost, tjock isskorpa, jag skrapade och skrapade men bilrutorna verkar suga åt sig någon speciell is ibland som nästan är ogenomtränglig. Missade därför mitt tåg med en minut eller två och står här på perrongen och fryser. Längtar efter sommaren, att kunna cykla till tåget och framförallt värme.

Läste i DN att även SL-bussarna ska avgiftsbeläggas mellan Märsta och Arlanda. Nu vill jag väl inte direkt påstå att vi nyttjar den sträckan ofta men när vi gör det så är det faktiskt smidigare än att ha byten inne på centralen, trots att det tar lite längre tid. Men jag betalar ju redan 790 kr i månaden för mitt SL-kort, känns ju surt att betala ännu mer. Återstår att se vad direkttåget (Tumba-Arlanda-Uppsala) kommer kosta, mest intressant är det väl egentligen för släkt och vänner på besök.

Idag var jag SÅ trött, vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att bli pigg. Hade ju säkert varit bra med ett träningspass igår men det hade blivit så sent. Får hoppas på sol och att dottern sover när jag hämtar henne...

Maken hade hittat igen dotterns älskade mössa inknödd i dörren till ett av torkskåpen, bra det, synd att de trycker ner saker där så att de varken torkar eller syns, var ändå där och letade två gånger igår. Och då torkskåpen sällan ens sätts igång så borde väl kläderna till och med torka bättre om de hängde fritt i kapprummet. Att få med sig blöta handskar som luktar kattbajs och jord hem är sisådär kul, när de varit ute på förmiddagen och det i teorin hade varit lätt att få dem torra till kl 17 om torkskåpet bara sattes på också...

Dagens långa gnällinlägg. Jag ska jobba på att tina upp och bli munter under dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0