Myssöndag

Jag väcktes såklart av dottern kring halv åtta men idag var jag strategisk och lade mig i hennes säng på en gång, så var jag en halvnärvarande mamma under två filmer och tills dess maken tvingade mig ur dvalan vid halv elva. Fast jag hade ju varit uppe ett par gånger och fyllt på med yoghurt och bytt blöjan också. Så helt borta var jag ju inte.

När vi masat oss upp, druckit kaffe och läst tidningen tog vi oss ut i det härliga vädret. Färden gick mot Kajplatsen, ett himla trevligt kafé vid Tullingesjön, sedan promenerade vi vidare till Tumba för att handla lite mat och sedan blev det pendel och buss hem igen. Vi skrapade nog ihop åtminstone 6-7 km, borde hända oftare!

När vi kom hem vände vi nästan bara i dörren för toabesök och blöjbyte, vi behövde ut och spana på någon bänk eller avladtningsbord att ha ute på balkongen. På Rusta hade de planteringsbordet Linnea, med zinkplatta och allt, ganska precis vad vi tänkt oss, förutom att det var öppna hyllor. Men för 599 kr blev vi mer än nöjda, nu kan vi ju ha "utekök" på balkongen!

Och ja, det invigdes på en gång, då vi satt ute och åt middag, LCHF-västerbottenostpaj. Gott och soligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0