Håhåjaja

Det här bloggverktyget jag använder är allt annat än stabilt, därav ett par dagars tystnad. Men egentligen har det varit allt annat än tyst och lugnt i helgen. Dottern fick leka av sig med bästisen både lördag och söndag, med minimal insats från oss vuxna, de roade sig mycket bra på egen hand! Himla smidigt också att det tar mindre än fem minuter att gå mellan husen.

Under söndagen kände jag mig äntligen pigg nog att feja lite här hemma, tog åtminstone fönstren i köket, sedan påbörjades projektet att organisera om inför Kresselhos ankomst, lite röj i både sovrum och vardagsrum. Så det ser riktigt trevligt ut här hemma nu! Ska bara sälja av en soffa och se över om vi har råd med den där fåtöljen från Mio också.

Har jobbat i två dagar och det har varit stressigt, sköterskan är sjuk och min tidbok är knökfull. Det känns i fogarna och ryggen att jag blivit tyngre senaste veckorna, eller egentligen inte så mycket tyngre men framtung. Blir ju inte bättre av att pendeln är överfull och man blir tvungen att stå hela vägen till jobbet, för en gravidmage tas det ingen hänsyn till när ogravida och väskor behöver "sittplats"...

Lite bilder från helgen, fint i köket (somriga gardiner, uppfräschade växter och fönster man ser it genom), fint i vardagsrummet (undanplockat och kandelabern vi fick i bröllopspresent fick komma fram ur "skamvrån" i sovrummet där den samlat damm och inte använts på jättelånge) och bakade en smaskig amerikansk äppelkaka, som kompletterades med makens vaniljsås.


Kommentarer
Postat av: Maria Brolin

Vad gott med äppelkaka och roligt med en bulle till i andra ugnen! Vad mysigt ni bor, kommer gärna över och tar med mig kakor när jag är tillbaka i Sverige nästa år!

Svar: Det tycker jag absolut du ska göra Maria! Så kanske det blir en godbit till kaka av både den ena och andra sorten... (den senare förmodligen av den skrikigare sorten)
Kaffetanten

2013-04-23 @ 23:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0