Långhelg väntar

En halv mördardag kvar, fast imorgon ska jag bara vara sköterska. Och istället vara ledig på fredag, skönt med lugn nedtrappning av tempot!

Torsdagens stora utmaningar blir dels att ta mig genom alla obesvarade telefonsamtal som hopats på telefonsvararen, och än värre, att göra i ordning rotbrickorna inför nästa vecka. Jag visste det innan men har blivit påmind igen om hur otroligt viktig sköterskan är på kliniken, det är ju hon som har koll och roddar runt allt! Har senaste dagarna sprungit omkring som en skållad råtta för att hinna med både egna patienter och sterilen, ett evighetsjobb, för vi har varit väldigt produktiva den här veckan trots den reducerade personalstyrkan. Och hög produktivitet innebär disk i högar. Lyckades dock röja det värsta OCH hinna till dotterns utvecklingssamtal, känner mig som superwoman!

Så nog sjutton hade jag gjort mig förtjänt av stillsamt kvällsnöje: äta tiramisu-glass och läsa senaste numret av Mama.

Nu ska jag sova, och drömma ljuva drömmar om häng på Junibacken med dottern på fredag, och köpa nya vårskor till oss båda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0