Man hinner med mycket om man är uppe i ottan...

Det här med att vara gravid. Man är ju en slav under sin blåsa. Hade gladeligen sovit en timma till imorse, men det tyckte inte Kresselhos som låg och sparkade mig på urinblåsan. Bara att acceptera och kliva upp.

Så nu är jag så trött! Helgen har varit rätt ösig, igår fejande och teater, sedan hemmamys med svärmor och sen kväll, idag har vi hunnit med promenad & fika ute i Lida, handla försenad födelsedagspresent till dottern (från gammelmormor, hon valde ett set med Barbie som dagisfröken, iförd platåskor och kortkort kjol, och två barn som kan gunga och klättra i klätterställningen) och äta lunch på Ikea innan det var dags att åka hem igen och snabblanda i soffan innan vi skulle lämna svärmor vid pendeln för hemresa. Och nu har jag parkerat i soffan. Men borde verkligen ta itu med tvätten istället för att ligga här och lata mig...

Är i vecka 28 nu. Tiden har verkligen gått fort den här graviditeten! Och eftersom maj och juni är så himla uppbokade på aktiviteter redan kommer jag nog knappt märka av de närmsta 8-9 veckorna, och sedan är det ju nästan dags för nedsläpp, samt semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0