Sängläge

Ligger här i sängen och lyssnar på regnet som smattrar mot fönstren. Idag ska jag fokusera på att bli frisk, vila, barnet är nämligen tillbaka på förskolan efter att ha klättrat på väggarna i tre dagar och drivit mig halvt till vansinne.

Det här är min vy. Den kanske vi inte kallar för harmonisk? Det är travar med kläder som ska slängas (inte en chans att jag kommer sätta mig och laga gamla jeans som i vissa fall samlat damm i över fem år), gamla kursböcker från studier vid Mittuniversitetet 00-01 (det finns inget bohochict över flatbrödlådor med brun tejp, där nämnda böcker legat de senaste tio åren, orörda), och måhända att man kommer undan med att ha kläder som inredningsdetaljer om den är en puderrosa vintageklänning men makens dussintröjor gör inte att stilnivån höjs här inne...

Innan vi flyttade in hade vi en tanke om hotellkänsla i sovrummet. Just nu lutar jag mer åt att börja med ordning och reda. Och minimera synintrycken.

Men först en kopp kaffe, och om jag lyckas övertala mig själv till att gå ut till brevlådan i regnrusket blir det soffhäng med dagens DN innan jag tar mig för något annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0