Föräldraledig

Förälder? Ja. Ledig? Nja, inte om vakna halv sex på morgonen och bistå pytteliten, städa kök, fixa med disk och tvätt och gå hemifrån för att lämna storasyster på förskola är detsamma som ledighet. När jag är ledig tar jag gärna sovmorgon, det kan jag ju drömma om! Men å andra sidan går jag ju och lägger mig vid nio-tio på kvällen nu så jag får hyfsat med sömn ändå. Igår var M ett mönsterbarn som bara väckte mig en gång under natten, inatt var hon inte alls lika tillfreds med tillvaron.

Sitter och andaktsfullt läser min DN, min nästnäst sista på ett bra tag, det är inte så glammigt att vara mammaledig, åtminstone inte på en deltidslön, så jag sade upp tidningen. Tillsammans med gymkortet som jag avslutade nyligen sparar jag in en femhundring i månaden, det blir en hel del på ett år...

Idag står det en enda sak på agendan: invänta hantverkare som ska ta sig en titt på vår fläkt. Igen. Han skulle komma mellan åtta på morgonen och fyra på eftermiddagen. Jag gillar verkligen när de har sådana där flytande tider... Tänk om jag sa så till mina patienter? "Kom hit någon gång under dagen, eventuell väntetid 7 timmar". Det har hänt att de inte dykt upp alls tidigare när jag felanmält saker i lägenheten, bara att hålla tummarna idag!

Är förresten glad över att jag inte tokrensat i garderoben, hittade igen ett till par byxor som jag kan ha tills dess jag kommer i mina pre-preggo-kläder! Tjoho!

Nedan: M passar på att ta sig en förmiddagslur, klart hon behöver det, man blir ju trött av att härja halva natten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0